۹ عروسک تسخیر شده که ممکن است شما را به مرز جنون برسانند + تصاویر

نرم و لطیف بودن این عروسک دخترانه، باعث علاقه هرچه بیشتر کودک و بزرگسال به این نوع عروسک شده است. ارزش فرهنگی عروسک نیز به همین برقراری رابطه احساسی است که در بازتولید نظام معنایی دنیای بزرگسالان، فرهنگ جوامع را به صورت مستمر و البته ناخودآگاه وارد عرصه تعاملات کودکان با دنیای پیرامون می کند. عروسک با توجه به این که نمونه ای کوچک شده از یک انسان است در واقع کودک را با یک انسان مواجه می کند که می تواند حامل مضامین سبک پوشش، نوع چهره و آراستگی، فضای علمی-تخیلی و ارزش گذاری اجتماعی و اخلاقی باشد. استفاده های دینی و هنری از عروسک ها نیز شاخه ای دیگر ار ارزش فرهنگی آن است که بیشتر در استفاده از عروسک گردانی های مذهبی و یا نمایش نامه های عروسکی جلوه گر می شود. عروسک آغوش یکی از پر طرفدارترین محصولات طراحی و ساخته شده توسط استودیو عروسکی دوزلی است که در دسته محصولات جدید عروسک های دوزلی جای دارد.

در دنیای پر از مشغله و هیاهوی امروز که شاید بیشتر وقت همه ما درگیر کار و یا فعالیت های معمول روزانه است نتوانیم وقت و فرصت کافی برای خرید اسباب بازی بگذاریم،پس بهترین راه استفاده از دنیای تکنولوژی و خدمات آن است. همچنین علاوه بر اطعام به نیت حضرت رقیه (س) به دختران عروسک هدیه داده شد که تمام هزینه های این برنامه از طریق کمک های مردمی جمع آوری شده به طوری که مردم با پرداخت 30هزار تومان در این طرح خداپسندانه میتوانند سهیم شوند. گاه دیده میشود که مادر برای طفل خود عروسک میسازد و این شاید به آن معنا باشد که مادر میخواهد به دختر خود هرچه زودتر مادری را بیاموزد. عروسک، یک بازیچه یا اسباب بازی کودکان و نوجوانان است و معمولاً شبیه انسان ساخته میشود. آدمک. بازیچه ای که از پارچه، چوب، موم یا پلاستیک و دیگر چیزها که به شکل آدمک یا دیگر موجودات زنده برای بازی ساخته می شود. رابرت یوجین، هنرمند معروف فلوریدایی، در سال ۱۹۰۴ وقتی که بچه بود آن را به عنوان هدیه تولد دریافت کرد. و با هدف بکارگیری به عنوان یک هدیه خاص و شکیل و با بسته بندی زیبا عرضه شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی ، داور هفتمین دوره جشنواره کالاهای فرهنگی (جایزه فیروزه) افزود: به عنوان کشوری که سابقه طولانی در فرهنگ و هنر دارد و شخصیتهای متعددی در ادبیات از اساطیر مختلف داریم، معتقدم خیلی از این اساطیر میتوانند مناسب دنیای امروز بازطراحی شود و به عنوان عروسکهایی با تولید انبوه و صنعتی در اختیار مخاطبان قرار بگیرند.

عروسکها به کودکان اجازه میدهند که به دنیای وهم و خیال وارد شوند. عروسکهای موزیکال و کوکی که غالباً متحرک هستند، هم در میان کودکان محبوبیت ویژهای دارند. فرهنگ جوامع انسانی با اتخاذ راهکارهای مشابه با یکدیگر، بنا به ذات خویش تمامی سعی خویش را دارند که با در نظر گرفتن مختصات معنوی و فیزیکی دنیای کودک، خود را به صورت زنده و کارآمد وارد مبادله معنایی با ذهن کودک می کند. کودک بهعروسک خویش محبت میکند و گاهی که مریض میشود او را به دکتر میبرد، به او آمپول تزریق میکند و بدین ترتیب، ترس از آمپول زدن تا حدودی در او میریزد. چنانچه مادر به او مهر بورزد، او نیز این محبت را به کودک خود که همان عروسک باشد، منعکس خواهد کرد و برعکس، اگر پدر و مادر به او سخت بگیرند، یا گاهی اوقات او را کتک بزنند، او نیز همانگونه واکنش نشان خواهد داد. یکی از دلایل آموزشی عروسک این است که در قالب سرگرمی و گذران اوقات او را به کسب تجربه حصولی از واقعیت بیرونی کشانده و دنیای بیرون را به زبان تمثیل برای دنیای کودکان توضیح دهد. در این میان، امید شاید تنها واژه ای است که همچنان میتوان به زبان آورد و منتظر ماند تا جادویش در جهان، اثر کند.

✔️بچه­ ها از طریق ساختن موقعیت­ های تخیلی واسه عروسک­ هاشون، توانایی این رو به دست میارن که به چیزایی جز خودشون هم فکر کنن، اثرات و پیامدهای اعمال مختلف رو درک کنن و نقاط قوت مهمی مانند “احساس همدلی کردن با بقیه” رو در خودشون پرورش بدن. مثلاً کودکی که از دست پدرش عصبانی و خشمگین است، میتواند به عروسکی که نقش پدر را به او داده است، آسیب برساند و آن را بهزمین بکوبد. کودکان، بدون آنکه از حضور در جمع دچار احساس خجالت شوند، میتوانند خود را پشت صحنه مخفی سازند و از زبان عروسکهایی که به بازی مشغولاند سخن بگویند. زبان فارسی تمام زبانهای بومی و فرهنگهای بومی را به همدیگر اتصال میدهد و یک ایران واحد را میسازد. پیاژه به نمونۀ کودکی استناد میکند که به برادر کوچک خود حسادت میورزد. در این بازی، کودک ممکن است از آرزوی خود – خلاص از دست برادر کوچک – هشیارانه مطلع نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید